Geplaatst op 01 juni 2006, 01:00 uur
De Duitse sportartikelenfabrikant Adidas rekent erop 10 miljoen ballen van het WK 2006 te verkopen, meer dan de aantallen in 2002 en 2004. Dat vertelde Adidas-baas Herbert Hainer in een donderdag te verschijnen interview. “Wij verkochten bijna 6 miljoen WK-ballen in 2002 en meer dan 6 miljoen EK-ballen in 2004. Nu mikken we op 10 miljoen stuks van de Duitse bal”, gaf Hainer aan in een onderhoud met het dagblad Handelsblatt en het weekmagazine Wirtschaftswoche.
Adidas verwacht in 2006 dankzij de Wereldbeker voor de eerste keer een zakencijfer boven 1 miljard euro, verduidelijkte Hainer. De bal die zal gebruikt worden tijdens de Wereldbeker “is nog preciezer dan de andere ballen”, aldus Hainer, dankzij een andere herverdeling van de stukken waaruit de bal bestaat. “De bal zal nog zachter zijn en nog makkelijker te behandelen”, wat tegemoet komt aan de wensen van de Zuid-Amerikaanse spelers.
Adidas, de tweede sportfabrikant ter wereld, levert de WK-bal en sponsort een aantal van de gekwalificeerde landen, zoals onder meer Frankrijk en Duitsland.