Geplaatst op 06 oktober 2009, 06:47 uur
De KNVB heeft ING als nieuwe hoofsponsor aangetrokken voor het Nederlands elftal. De Nederlandse bank zal de verzekeringsmaatschapij Nationale Nederlanden opvolgen. De keuze is misschien niet heel erg verkeerd en vreemd, want ING gebruikt in haar marketinguitingen een oranje leeuw dat goed past bij het Nederlands elftal.
“Meer dan de helft van alle Nederlanders is klant bij de ING en de kleur oranje, de leeuw en de Hollandse mentaliteit zijn daarbij factoren die de ING en de KNVB gemeen hebben. Via de hoofdsponsoring van de vertegenwoordigende teams, zoals het Nederlands elftal, zullen we het ‘Oranjegevoel’ nog dichter bij onze klanten brengen.” aldus de bank.
Zowel de KNVB als ING zijn blij met de positie als hoofdsponsor. “De samenwerking met de ING verloopt al jaren naar volle tevredenheid. ING heeft zich ontwikkeld tot één van de belangrijkste sponsoren van het Nederlandse voetbal. Wij kijken daarom met veel enthousiasme uit naar deze vernieuwde en meer intensieve vorm van samenwerking” aldus commercieel directeur van KNVB.
De hoofdsponsor-deal zal op 1 januari 2010 ingaan en de contractduur met de voetbalbond zal lopen tot en met het WK 2018. Nationale Nederlanden was sinds 1992 hoofdsponsor en zal nog wel verbonden blijven met de KNVB.